Managementinformatie bestaat uit meer dan de droge omzetcijfers.

Marlies Pellikaan

Deze kerstvakantie wilde ik mijn vrije tijd gebruiken om het souterrain bij ons thuis opnieuw in te richten’, zegt directeur Hans Hylkema van klantenonderzoeksbureau Customeyes. ‘Ik had anderhalve week de tijd om te schilderen en nieuwe meubels te kopen. Bij een woonwinkel zag ik een kleed liggen dat ik graag wilde kopen. Het bleek echter een showexemplaar, dat ik niet kon meenemen. En bestellen zou drie weken kosten. Toen ik vroeg of er misschien een manier was om het proces te versnellen, werd de discussie heel onaangenaam. Ik ben vertrokken en heb online hetzelfde kleed gevonden bij een grote online winkel. Een dag later had ik het in huis.’

Managementinformatie bestaat uit meer dan de droge omzetcijfers

Iedereen heeft wel eens een ervaring gehad zoals bovenstaande. Hierdoor snap je dat de manier waarop organisaties omgaan met klanten een belangrijke voorspeller is van hun succes. Daarom zou managementinformatie moeten bestaan uit meer dan alleen droge omzetcijfers. Het is óók belangrijk om te weten wat klanten beweegt, hoe klantgericht de organisatie is en hoe betrokken en bevlogen medewerkers zijn. Binnen succesvolle organisaties is er een positief verband tussen klanttevredenheid en een goed evenwicht tussen organisatie-, medewerker- en klantbelangen. Dit is het onderwerp van een gesprek tussen Hans Hylkema en Guido Heezen, oprichters van respectievelijk Customeyes en Effectory. Benieuwd naar de ideeën van Hans en Guido? 

Effectory en Customeyes: de gebundelde kracht van twee specialisten

Als organisaties goed omgaan met hun medewerkers, stijgt hun klantgerichtheid. Dat leidt tot loyalere klanten, betrokkener medewerkers en uiteindelijk tot een beter resultaat. Dat maakt de samenwerking tussen Effectory en Customeyes zo krachtig. Effectory meet de betrokkenheid en bevlogenheid van medewerkers. Customeyes onderzoekt de tevredenheid en loyaliteit van klanten en stakeholders en betrekt medewerkers bij het klantgerichter maken van de organisatie. De onderzoeksmethoden van beide bedrijven sluiten op elkaar aan en versterken elkaar. Ze helpen bij het vinden van een optimaal evenwicht tussen de belangen van de organisatie, medewerkers, klanten en de maatschappij als geheel. Ze brengen werkelijk inzicht in wat klanten beweegt en bieden concrete tools om organisaties duurzaam te vernieuwen en duurzaam succesvol te maken.

Verbeter je employee experience in 3 stappen

De employee experience is de nieuwste trend op HR gebied. In dit whitepaper vertellen we je er graag meer over.

Download