Efficiente interne organisatie

Een derde van de Nederlanders vindt dat er efficiënter gewerkt kan worden

Dat blijkt uit recent, grootschalig onderzoek van Effectory. Opvallend is dat leidinggevenden veel positiever oordelen over efficiëntie dan andere medewerkers.

Suzanne Mancini

Een efficiënte en productieve organisatie

Wilt u op korte termijn een efficiënte en productieve organisatie? Zet dan de interne samenwerking op scherp.

Effectory

Optimale interne dienstverlening

Een essentieel fundament van een succesvolle organisatie is het leveren van optimale interne dienstverlening. 

Don Griffioen

Het efficiënt inrichten van Intern Klantenonderzoek

Steven Hormann legt uit hoe ondersteunende diensten informatie over interne klanten kunnen verzamelen zonder dat de respondent een (te) hoge enquêtedruk ervaart

Georgine Adriaansen

Interne dienstverlening is verbouwen met de winkel open! Drie kansen voor stafdiensten

Voor stafdiensten is meer met minder doen een enorme uitdaging, maar er zijn ook kansen verbonden aan deze tendens. In deze blog worden drie kansen beschreven.

Tineke Druijf

Gezamenlijk klantenonderzoek interne diensten levert kostenbesparing op

In deze video wordt besproken hoe een gezamenlijk intern klantenonderzoek - bij alle interne diensten binnen een organisatie - kostenbesparing zal opleveren.

Tineke Druijf

Waarom de ‘kaasschaafmethode’ binnen het facilitaire werkveld niet meer werkt

Hoe ga je als facilitaire afdeling om met besparingsacties terwijl er tevens meer toegevoegde waarde en een hogere kwaliteit van dienstverlening wordt verwacht?

Lea Visser

De P&O dienst van Stichting Bartiméus gaat terug naar de oorspronkelijke bedoeling

Wat is de reden van het bestaan van interne dienstverlening? Volgens Ingrid de Bruijn, HR adviseur bij Stichting Bartiméus, wordt deze vraag niet vaak genoeg...

Tineke Druijf

Onderwijs gooit geld weg door verborgen kosten intern klantenonderzoek

Binnen veel middelbaar- en hoger onderwijsinstellingen is er momenteel geen centrale aanpak als het om intern klantenonderzoek gaat. Dit is een gemiste kans.

Marvin van de Brug

Gezamenlijke aanpak intern klantenonderzoek vergroot impact bij Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR)

Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) beseft het belang van interne diensten die goed functioneren en goed op elkaar afgestemd zijn.

Tineke Druijf