Intern klanttevredenheidsonderzoek

Verhoog de productiviteit van uw organisatie in 5 stappen

Verhoog de productie van uw organisatie door richting te geven, faciliteren van de primaire organisatie, klantgerichte interne organisatie en stuurinformatie

Suzanne Mancini

Op weg naar een optimale interne dienstverlening binnen het Rijk

In het voorjaar van 2015 zullen meer dan 100.000 medewerkers binnen het Rijk de interne dienstverlening beoordelen via het intern klanttevredenheidsonderzoek.

Danny Paulich

Het efficiënt inrichten van Intern Klantenonderzoek

Steven Hormann legt uit hoe ondersteunende diensten informatie over interne klanten kunnen verzamelen zonder dat de respondent een (te) hoge enquêtedruk ervaart

Georgine Adriaansen

Interne dienstverlening is verbouwen met de winkel open! Drie kansen voor stafdiensten

Voor stafdiensten is meer met minder doen een enorme uitdaging, maar er zijn ook kansen verbonden aan deze tendens. In deze blog worden drie kansen beschreven.

Tineke Druijf

Nieuw intern klanttevredenheidsonderzoek voor de publieke sector

InternetSpiegel heeft het iKTO vernieuwd. Vanaf januari 2014 is het voor de gehele publieke sector mogelijk de interne dienstverlening onder de loep te nemen.

Danny Paulich

Gezamenlijk klantenonderzoek interne diensten levert kostenbesparing op

In deze video wordt besproken hoe een gezamenlijk intern klantenonderzoek - bij alle interne diensten binnen een organisatie - kostenbesparing zal opleveren.

Tineke Druijf

Waarom de ‘kaasschaafmethode’ binnen het facilitaire werkveld niet meer werkt

Hoe ga je als facilitaire afdeling om met besparingsacties terwijl er tevens meer toegevoegde waarde en een hogere kwaliteit van dienstverlening wordt verwacht?

Lea Visser

Onderwijs gooit geld weg door verborgen kosten intern klantenonderzoek

Binnen veel middelbaar- en hoger onderwijsinstellingen is er momenteel geen centrale aanpak als het om intern klantenonderzoek gaat. Dit is een gemiste kans.

Marvin van de Brug

Gezamenlijke aanpak intern klantenonderzoek vergroot impact bij Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR)

Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) beseft het belang van interne diensten die goed functioneren en goed op elkaar afgestemd zijn.

Tineke Druijf

Shared Service Centrum: Van Oud naar Nieuw

Bundelen van de interne dienstverlening in Shared Service Centra (SSC) is voor veel organisaties een stap naar efficiëntie, kostenbesparing en krachtbundeling.