Effectory groeit internationaal door fusie met Duitse LOGIT

Suzanne Mancini

We gaan op avontuur! Effectory fuseert met het in München gevestigde LOGIT Management Consulting. Samen bedienen we vanaf nu ruim 1.000 grote en middelgrote organisaties in 70 landen.

Effectory groeit internationaal door fusie met Duitse LOGIT

Door de fusie met LOGIT versterken we onze positie als Europa’s grootste onafhankelijke aanbieder van medewerkersonderzoek. In Nederland en Duitsland werken samen ruim 200 medewerkers.

Groeiende vraag

“Er is een groeiend bewustzijn in bestuurskamers dat een sterke bedrijfscultuur de sleutel is voor duurzame groei. We merken dat onze combinatie van moderne tools en deskundige service internationaal aanslaat”, vertellen Guido Heezen en Arne Barends, oprichters van Effectory. “Om competitief te blijven, willen organisaties tegenwoordig de ideeën van hun medewerkers benutten in alle fasen van de employee journey. Ze werken aan de bevlogenheid van hun mensen vanaf het inwerktraject tot het moment van vertrek. Daarvoor kunnen ze bij ons terecht. Mobiele technologie biedt hierbij volop mogelijkheden om snel en flexibel feedback op te halen.”

Goede match

“Voor de groeiende vraag in het buitenland zochten we een sterke partner met dezelfde visie. Die hebben we gevonden in LOGIT” gaat Guido verder. “Zij leveren, net als wij, end-to-end service, want met een online tool alleen creëer je nog geen impact in je organisatie. Zij voeren een aantal van de grootste feedbacktrajecten ter wereld uit, zoals dat voor Bosch met ruim 400.000 medewerkers. Een gevestigde naam in Duitsland is voor onze Europese groeiambitie erg aantrekkelijk. Tegelijkertijd was LOGIT op zoek naar een vernieuwend technisch platform. Een goede match dus voor ons allebei. “

Financieel onafhankelijk

Net zoals Effectory, is LOGIT helemaal gefinancierd met eigen vermogen en zijn de financiële kengetallen gezond. “We hoeven dus geen rekening te houden met de wensen van externe geldschieters”, legt Arne uit. “Dit is belangrijk, want we willen ons volledig blijven richten op de behoeftes van onze klanten. Dat betekent dat we volop blijven investeren in onze dienstverlening en verdere innovatie van onze feedback software.”