Haal jij al medewerkersfeedback op tijdens de hele employee journey?

Als organisatie wil je voortbestaan en je doelen halen. Je medewerkers spelen hierin een cruciale rol. Samen met hen kun je ervoor zorgen dat jouw organisatie duurzaam succesvol is en blijft. En dat je klanten de beste service, diensten en/ of producten ontvangen. Daarom is het van belang dat je als werkgever faciliteert dat je medewerkers hun werk zo goed mogelijk kunnen doen, ze het beste uit zichzelf kunnen halen en plezier in hun werk hebben. Alleen...hoe zorg je ervoor dat je een aantrekkelijke werkgever bent en blijft? En hoe zorg je ervoor dat de juiste mensen zo lang mogelijk bij je blijven? Vraag het je medewerkers! En zorg dat je inzicht hebt in de sterke én verbeterpunten van de gehele employee journey in jouw organisatie.

Haal jij al medewerkersfeedback op tijdens de hele employee journey?

Employee journey?

Wat is de employee journey precies? We schreven het al eerder: de employee journey bestaat uit de belangrijkste momenten in een loopbaan van medewerkers bij een organisatie. Deze cruciale momenten kunnen per organisatie of branche verschillen, hoewel de fases instroom, voortgang & doorstroom en uitstroom er altijd inzitten.

Waarom medewerkersfeedback over alle fases van de employee journey benutten?

Medewerkers zien haarscherp wat er goed gaat en wat er beter kan in je organisatie. Vanaf het moment dat ze bij je solliciteren, ze aan de slag gaan, samenwerken in teams, te maken krijgen met belangrijke thema's, klanten helpen, doorgroeien, tot en met het uitvliegen. Door op verschillende van deze momenten naar hun feedback te vragen en hun verbeterideeën te benutten, kun je samen met hen de organisatie aanscherpen. Je verhoogt hiermee niet alleen de bevlogenheid en betrokkenheid van je medewerkers, maar je verbetert ook het inwerkproces, de teamdynamiek binnen je teams, je maakt verbeterslagen op belangrijke organisatiebrede en teamspecifieke thema's en op je uitstroomproces. Het gevolg? Je organisatie verbetert van binnenuit en je werkt samen aan duurzaam succes!

In de praktijk

Stel je eens voor dat je je recruitment proces piekfijn op orde hebt, maar dat je medewerkers vinden dat er aan het inwerkproces nog wel het één en ander te verbeteren valt. Als je ze daar niets over vraagt en hun verbeterideeën niet benut, dan kun je deze medewerkers veel te snel verliezen. Gemiste kans! Het kost je extra inspanningen en geld om deze vacatures weer in te vullen.

Het resultaat?

  • Je werkt samen met je medewerkers aan het behalen van je organisatiedoelen
  • Je trekt de juiste mensen aan en goede mensen blijven langer bij je werken
  • Nieuwe medewerkers zijn snel ingewerkt
  • Je medewerkers kunnen hun werk beter en met (nog) meer plezier doen
  • Je bent wendbaarder en innoveert sneller

Hoe maak je feedback inzichtelijk?

Effectory kan je helpen om de feedback van je medewerkers te verzamelen op elk gewenst moment. Natuurlijk blijft het niet bij het ophalen van de feedback alleen. We bieden je allerlei mogelijkheden om er direct samen mee aan de slag te gaan.

Verschillende hulpmiddelen in één portal:

  • Medewerkersonderzoek: krijg een haarscherp beeld van wat jouw medewerkers zien, denken en vinden van je organisatie.
  • Pulse onderzoek: haal centraal en decentraal flexibel feedback op; wanneer, hoe vaak en op welke manier je maar wilt.
  • Teamonderzoek: krijg inzicht in de teamdynamiek en verbeter teamprestaties en onderlinge samenwerking.
  • Instroom- en uitstroomonderzoek: leer van startende en vertrekkende medewerkers.
  • Themaonderzoek: onderzoek een specifiek thema dat speelt in jouw organisatie.

Iets voor jou?

Wil je samen met je medewerkers je klanten zo goed mogelijk helpen? En een aantrekkelijke werkgever zijn? Benut de feedback en ideeën van je medewerkers! Wij kunnen hierbij helpen. Lees alles over onze slimme en innovatieve feedbackinstrumenten of neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.