Klanttevredenheid volgens het INK-managementmodel

Werkt uw organisatie met het INK-managementmodel? Het INK-model biedt organisaties houvast om in hun marktsegment te leren excelleren. Een belangrijk onderdeel van dit model is ‘Klanten en partners’ waarbij klanttevredenheid en klantgerichtheid een grote rol spelen.

Wat is de achtergrond van het INK?

Het INK-managementmodel is ontstaan vanuit de vraag van veertien presidenten van grote Europese multinationals wat succesvol ondernemen is, zeker ook vanuit mondiaal perspectief. Het EFQM Excellence Model en het INK-managementmodel zijn uit deze discussie voortgevloeid. Het INK-managementmodel is dus een model dat uit de praktijk is ontstaan. Het wordt gebruikt door duizenden organisaties in de profit en de non-profit sector, onafhankelijk van hun omvang.1

Klanttevredenheid en INK

Een belangrijk aandachtsgebied binnen het INK-model is 'Klanten en partners'. In het boek 'De klantgerichte overheid' van Drs. Jean-Pierre Thomassen wordt de rol van klanttevredenheid binnen het INK-model als volgt uitgelegd: "Om de waardering door klanten te vergroten dient de organisatie aan klantgerichtheid te werken. Informatie uit klantenonderzoek vormt input voor het richten, het beleid en de strategie van de organisatie. Dit is van belang om als gehele organisatie de juiste koers te varen." 2

____________________________
1 Bron: INK in de kern
2 Bron: De klantgerichte overheid

Vaar de juiste koers

Effectory helpt u graag om deze juiste koers te varen! Effectory is specialist in het begeleiden van uw organisatie van resultaat naar actie. Onze structurele manier van terugkoppelen en inbedden van resultaten in uw organisatie zorgt voor een structurele beweging naar meer tevreden klanten. Onderzoek doen bij Effectory levert u veel meer op dan inzicht in uw huidige presteren, het helpt de kwaliteit van uw organisatie naar een hoger niveau te tillen.

Effectory is kennispartner van het INK

Effectory laat u graag zien hoe u binnen het INK-model de waardering door klanten kunt meten en verbeteren. U ontvangt bijvoorbeeld een vragenlijst met INK-vragen en uw resultaten worden gerapporteerd volgens de INK-norm. U krijgt ook de beschikking over INK-benchmarkindexen. U vergelijkt uw resultaten dus altijd op de juiste manier en maakt zo de beste keuzes voor uw verbeteracties.