Voor veel van onze klanten is het ideaal als ze hun feedbackmomenten flexibel kunnen inzetten. Om bijvoorbeeld te meten hoe het ervoor staat met een specifiek thema dat speelt of om een verandering te polsen (thema-onderzoek). Denk aan de werkdruk van medewerkers sinds de fusie van afgelopen zomer, of de taakverdeling binnen een nieuw zelfsturend team.
Hoe vaak kan ik het beste feedback vragen?
Dit verschilt per organisatie en per branche. In de zorgsector bijvoorbeeld volgen fusies en hervormingen elkaar momenteel in een hoog tempo op. We zien dat onze klanten in deze sector heel regelmatig behoefte hebben aan korte, gerichte feedbackmomenten waarbij hun medewerkers kunnen meedenken over actuele onderwerpen die spelen. Belangrijk is dat je kiest voor maatwerk, de feedbackmomenten moeten idealiter aansluiten op het ritme van jullie organisatie. Wij zetten onze meetmomenten graag flexibel voor je in (pulse onderzoek). Zo kun je snel feedback verzamelen, op de momenten dat jullie dit nodig hebben.
Kan ik zelf onderwerpen en respondenten kiezen?
Ja, we zien dat het zelf kiezen van vragensets en respondentgroepen steeds populairder wordt. Voor veel organisaties richten we een meting daarom decentraal in, onderzoeken kunnen dan lokaal opgestart worden. Via een online portal kun je zelf kiezen welke start- en einddatum je wenst voor je meting en welke respondentgroepen je wil ondervragen. Dit kan een team zijn, maar ook alle starters of high potentials in je organisatie (instroomonderzoek). Zo kun je gerichte feedback vragen aan de juiste groep medewerkers.
Wil je weten of flexibele feedbackinstrumenten jouw organisatie vooruit kunnen helpen? We denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact op met een van onze adviseurs via 020 30 50 102.