De return on investment van medewerkersfeedback & -betrokkenheid: een succesverhaal

Het vragen van feedback van medewerkers is iets dat organisaties over de hele wereld als essentieel beschouwen om te doen. In deze tijd van de war on talent en de pandemie is het niet langer goed genoeg dat communicatiekanalen eenrichtingsverkeer, top-down, zijn.

De return on investment van medewerkersfeedback & -betrokkenheid: een succesverhaal

Medewerkers willen niet alleen dat hun stem wordt gehoord, maar goed uitgevoerde medewerkersonderzoeken hebben ook een ongelooflijke impact op een bedrijf en het helpen sneller zijn doelen te bereiken.   

Organisaties willen vragen stellen over enkele van de belangrijkste onderwerpen van vandaag, zoals re-integratie, welzijn en diversiteit & inclusie. Ze hebben behoefte aan deskundige en wetenschappelijk onderbouwde vragensets die gemakkelijk door een team of organisatie kunnen worden verstuurd en gebruikt en die medewerkers de kans geven anoniem te reageren. HR-managers willen ook dat de resultaten duidelijk worden gepresenteerd en dat ze worden vergeleken met concurrenten in de sector en de regio.  

Het resultaat van een professioneel uitgevoerd medewerkersonderzoek: feedback én inzichten die de organisatie helpen om betere beslissingen te nemen. Die beslissingen zijn gebaseerd op de verbeterpunten en ideeën van de medewerkers, wat betekent dat ze doeltreffend zijn en tot positieve verandering zullen leiden.  

Een groot voordeel van het continu luisteren naar medewerkers en het reageren op hun feedback is dat het de bevlogenheid vergoot. Bevlogenheid is meer dan tevredenheid. Bevlogenheid is medewerkers betrekken bij en verbinden met de missie en waarden van een organisatie.   

Je betrekt medewerkers door naar hun feedback te luisteren en er iets mee te doen, wat niet alleen goed is voor de employer branding, maar ook de productiviteit verhoogt. Een strategie voor het verhogen van de medewerkersbevlogenheid die gebaseerd is op feedback tussen teams, management en medewerkers biedt een indrukwekkend rendement op investering.   

Een dergelijke strategie transformeerde een multinationale organisatie die de afgelopen jaren met Effectory heeft gewerkt. Sinds de samenwerking is deze multinational begonnen met een proactieve en positieve benadering van feedback, wat heeft geleid tot een rendement van 455% op de investering. Lees verder om meer te weten te komen over de ongelooflijke voordelen die het luisteren naar medewerkers kan opleveren voor elke organisatie.  

Total Economic Impact™ Of Employee Listening

Wat zijn de opbrengsten voor jouw organisatie als je investeert in het luisteren naar medewerkers? Lees het rapport van Forrester in opdracht van Effectory.

Download

De voordelen van een continue luisterstrategie  

We wilden weten wat de kwantitatieve ROI is die onze tech & touch aanpak onze klanten oplevert. Daarom hebben we Forrester gevraagd om namens ons onderzoek te doen: om een objectieve beoordeling te geven van de impact die ons platform heeft gehad op een wereldwijd conglomeraat.  

De organisatie uit het rapport gebruikt Effectory's employee listening oplossingen om de bevlogenheid van medewerkers te vergroten en inzicht te krijgen in wat hun medewerkers denken, voelen en bezighoudt. Om inzicht te krijgen in het effect van deze oplossingen, interviewden onderzoekers van Forrester het hoofd van Global HR van de organisatie.  

Voor de samenwerking met Effectory 

Voorafgaand aan de samenwerking met Effectory waren de inspanningen van de organisatie om te luisteren naar de medewerkers gefragmenteerd, sporadisch en inefficiënt. HR-medewerkers creëerden en voerden hun eigen medewerkersonderzoeken uit in verschillende teams en gebruikten spreadsheets om de antwoorden te analyseren. Dit betekende een gebrek aan gecentraliseerde resultaten, zodat het bijna onmogelijk was om vergelijkingen tussen verschillende temas/afdelingen te maken.  

Effectory's luisterlandschap resulteerde in een 455% return on investment (ROI)  

Begeleiding van Effectory's in-house experts hebben de organisatie geholpen bij het vormgeven van haar employee listening strategie en implementatieplan. Na het aan boord halen van Effectory, waren de voordelen duidelijk vanaf het eerste onderzoek.  

5 ongelooflijke statistieken uit een HR succesverhaal  

Hier zijn enkele koppen uit deze casestudy, die je gratis kunt downloaden 

Meer medewerkers behouden bespaarde 1.329.159 dollar  

Effectory's diensten hielpen de organisatie in te spelen op problemen die de retentiegraad beïnvloeden. Retentiepercentages dalen wanneer problemen mensen aanmoedigen om elders werk te zoeken.   

Door proactief in te spelen op deze problemen, zoals werkdruk of focus, zag de organisatie het vrijwillige verloop in drie jaar tijd dalen van 12% naar 11,4%. Deze daling van 0,6% vertegenwoordigt een groot aantal behouden talenten.   

Op zijn beurt heeft de vermindering van het aantal nieuwe medewerkers dat de organisatie moest werven, hen buitensporige kosten voor werving en onboarding bespaard.  

Verbeterde productiviteit ter waarde van $1.787.429  

Niet alleen bleven medewerkers langer bij het bedrijf, ze waren ook op een hoger percentage werkdagen productief.   

Vóór de samenwerking met Effectory bedroeg het percentage werkdagen dat als ziekteverlof werd opgenomen 4%. Drie jaar nadat de employee listening strategie was geïmplementeerd, daalde dat percentage tot 3,65%. Dit toont de waarde aan van het voorkomen van burn-outs als gevolg van overwerk en stress door middel van een continue luisterstrategie.  

HR tijdsbesparing ter waarde van $286.410   

HR-medewerkers besteedden minder tijd aan het plannen, implementeren en verwerken van de resultaten van enquêtes. Wat nog beter is, is dat de effectiviteit van hun luisterlandschap verbeterde met de hulp van onze technologie. Effectory's platform is ontworpen om het eenvoudig te maken om een continue luisterstrategie te plannen en te initiëren, en het resultatendashboard analyseert eenvoudig de gegevens voor u.  

Volgens het hoofd van HR hebben 150 HR-medewerkers op zowel bedrijfs- als teamniveau binnen het bedrijf voordeel gehad van ons luisterplatform. De tijd die werd bespaard op het werk van het uitvoeren van enquêtes betekende dat al deze leden tijd hadden om creatiever en innovatiever te zijn.  

109.533 dollar aan kosten voor employer branding vermeden  

De organisatie gaf een steeds hoger bedrag uit aan employer branding. Employer branding omvat advertenties die een bedrijf neerzetten als een favoriete werkgever om hoogopgeleide medewerkers aan te trekken.   

Het gebruik van de employee listening oplossingen van Effectory droeg bij aan een positieve cultuur die ertoe leidde dat medewerkers hun bedrijf aan anderen gingen aanbevelen. De medewerkers werden ambassadeurs van het bedrijf, en dit trok het beste talent in hun netwerk aan om te solliciteren naar functies.  

Een innovatiever personeelsbestand en betere financiële prestaties  

 De HR-manager schatte dat de organisatie een toename van 20% had gezien in nieuwe initiatieven en procesverbeteringen sinds de invoering van Effectory's software en expertise.   

Hun toegenomen concurrentievermogen bij het aantrekken van hoogopgeleide medewerkers droeg bij aan meer innovatie, omzet en winstgevendheid. Het betrekken van medewerkers door middel van een georganiseerde en goed uitgevoerde luisterstrategie heeft ook een rol gespeeld in deze boost van hun winstmarges.  

De ROI van bevlogen medewerkers 

Wij weten dat organisaties van elke omvang kunnen profiteren van onze oplossingen voor het luisteren naar medewerkers.  

Ontdek meer over de return on investment die het luisteren naar medewerkers je oplevert. Download gratis Forrester's Total Economic Impact™ Of Effectory Employee Listening rapport.  

Total Economic Impact™ Of Employee Listening

Wat zijn de opbrengsten voor jouw organisatie als je investeert in het luisteren naar medewerkers? Lees het rapport van Forrester in opdracht van Effectory.

Download