Een nieuw logo voor Effectory

Thijmen Galekop

Met trots presenteren wij u het vernieuwde logo van Effectory. Na 17 jaar trouwe dienst van de huidige huisstijl wordt het tijd voor een nieuw fris gezicht waarin onze huidige identiteit weer volledig naar voren komt.

Toen Effectory 17 jaar geleden werd opgericht is een logo ontworpen dat het menselijke aspect van Effectory in zich droeg door de Vitruviusman en het exacte karakter van onze onderzoeken door het cirkeldiagram. Een krachtig logo door duidelijke kaders en het blauwe kleurvlak.

Effectory is in de afgelopen jaren gegroeid tot marktleider in medewerkersonderzoek en heeft tegelijkertijd haar open karakter verder ontwikkeld met een platte organisatiestructuur en jonge, professionele en energieke medewerkers. Hierdoor ontstond de behoefte aan een logo dat beter past bij wie wij zijn; opener, frisser en vernieuwender. De essentie van het logo is bewaard gebleven maar de invulling meer van deze tijd en past beter bij wie wij nu zijn.

De komende maanden werken we aan de invoering van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl. Er is gekozen voor een geleidelijke invoering om onnodig weggooien van oud materiaal te voorkomen. Rond de jaarwisseling zal ook al ons drukwerk up-to-date zijn en kunnen we geheel vernieuwd het nieuwe jaar in!