Effectory lanceert kredietcrisis benchmark

Bevindt uw organisatie zich in zwaar weer? Dan is de kans groot dat uw medewerkers bepaalde aspecten van hun werk op een andere manier waarderen. Economisch zware tijden beïnvloeden de prioriteitenstelling. Wellicht is beloning minder belangrijk geworden voor uw team, maar communicatie met het management des te meer.

Of misschien hechten uw medewerkers meer waarde aan onderlinge solidariteit en zijn ze minder gefocust op resultaten. Een goed opgezet medewerkersonderzoek geeft u inzicht in de waardering en prioriteiten van uw medewerkers. Het helpt uw organisatie om op de juiste punten bij te sturen en om extra aandacht te besteden aan issues die leven, alleen daar waar dat nodig is. Zo houdt u de prestaties van uw organisatie zo hoog mogelijk.

Speciaal voor organisaties in zwaar weer

Wilt u de scores in uw onderzoek vergelijken met de actuele trend op dit moment? Als uw organisatie een tandje bij moet zetten, is het zuiver om u met organisaties in eenzelfde situatie te vergelijken. Zo voorkomt u een negatieve impact op uw organisatie, door u te spiegelen aan een rooskleurigere periode.

Effectory heeft speciaal hiervoor de 'Benchmark Kredietcrisis' ontwikkeld. Deze uitgebreide referentielijst bevat alleen resultaten vanaf 1 september 2008, ruwweg het startpunt van een turbulente periode. Vanaf dit moment is de markt continue volop in beweging. Door uw resultaten te spiegelen aan andere scores uit deze tijdsperiode kunt u uw uitkomsten écht op waarde schatten. De zaken staan er immers anders voor dan een jaar geleden, en u wilt geen appels met peren vergelijken. Of aandacht besteden aan knelpunten die, in vergelijking met andere organisaties, niet zo prangend zijn als u in eerste instantie dacht. Wij adviseren u hier graag over, geheel vrijblijvend.

Maar ook... een uitgebreide reguliere benchmark

Uiteraard kunt u ook kiezen voor onze reguliere benchmark, de Nationale Tevredenheidsindex. Dit blijft de grootste en meest complete referentielijst van Nederland. Jaarlijks worden hierin de scores van ruim 300.000 nieuwe respondenten opgenomen. Het is mogelijk om uitsplitsingen maken naar branches, functies en persoonlijke kenmerken.

Wilt u de mening van uw Sales consultants vergelijken met de mening van andere Sales consultants in Nederland? Dat kan! Ook kunt u de betrokkenheid van alle parttimers vergelijken met andere parttimers. Of bekijken hoe loyaal uw hoogopgeleide starters zijn, in vergelijking met de rest van deze groep in Nederland. Alles is mogelijk. En dat biedt, letterlijk, perspectief!