Femke’s Effect - Relatiemagazine september 2009

De eerste tekenen van economisch herstel lijken zich langzamerhand te vertonen. Of dit door de media wordt opgeblazen of dat het werkelijk gebeurt, moeten we natuurlijk nog zien. In elk geval zien we dat strategieën van organisaties weer volop worden aangepast. De situatie die nu ontstaat is een zeer interessante. De arbeidsmarkt gaat wat aantrekken en de inkoopbudgetten nemen langzaam weer toe. De grote vraag is: wat gaan uw medewerkers doen? Hebben zij zich de afgelopen tijd voldoende gewaardeerd gevoeld? Bleven zij geïnspireerd voor hun werk? Of hebben ze stilletjes zitten wachten tot er weer meer banen beschikbaar komen en zullen ze in groten getale uw organisatie verlaten, zodra de kans zich voordoet? Hetzelfde geldt voor uw klanten. Waar gaan de nieuwe bestedingen heen? In de periode van crisis is men immers gewend geraakt om alleen maar te betalen voor werkelijk toegevoegde waarde. Bij toegenomen bestedingsruimte zal dit voorlopig niet anders zijn. Daarom wordt de komende periode de lakmoesproef voor duurzaam succesvolle organisaties. Ik hoop dat de artikelen uit dit nummer u inspireren om uw organisatie ook in deze fase als winnaar uit de bus te laten komen.

Inhoudsopgave

  • Langs de meetlat: Schaap en Citroen en Loyens & Loeff N.V. kwamen als Beste Werkgever 2009 uit de bus. Hier hun verhaal.
  • Femke's Effect: Bruna deed onderzoek onder het winkelpersoneel en Effectory liet er de nieuwe functionele benchmark voor retailwinkelpersoneel op los.
  • Belangrijk in crisistijd: GAIN, de branchevereniging voor hoorhulpmiddelen liet voor al haar elf leden één onderzoek doen.
  • Innoveren in deze tijd: Nu al nieuw in het assortiment van Effectory: functionele benchmarks. Later dit jaar: het Customer Extranet.
  • Effect op de klant: Het Rijnlands Revalidatie Centrum scoorde van alle ziekenhuizen het hoogste in de Beste Werkgeversverkiezing 2009
  • Wat doe jij nou? Het Management Reporting Team verwerkte het afgelopen jaar ongeveer 10 miljoen uitspraken.
  • Kort: uitgebreide agenda, love... mokken te bestellen en de uitslag van de Beste Werkgeversverkiezing 2009. 
  • "Betrek medewerkers bij klantenonderzoek" Hans Hylkema, directeur Customeyes, gelooft in zijn favoriete product: de klantensafari.