Global Employee Engagement Index

De Global Employee Engagement Index™ is gebaseerd op wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Effectory International en onderzoekt werk-gerelateerde meningen van medewerkers in 54 verschillende landen. Respondenten worden ieder meer dan 100 vragen gesteld zodat Effectory International gedetailleerd inzicht krijgt in de werkbeleving van medewerkers wereldwijd.

Global Employee Engagement Index

Aan de hand van de verzamelde data, beoordelen we ieder land op 17 verschillende HR-thema’s. Op basis van de 17 HR-thema’s creëren we een benchmarktool die 54 verschillende landen vergelijkt. De benchmarktool is beschikbaar voor onze partners, maar is ook als interactieve tool voor iedereen toegankelijk op: www.geei.net.

Culturele verschillen

Eén van de grootste voordelen van de Global Employee Engagement Index™ is dat de benchmarktool complexe internationale organisaties in staat stelt om bij de scores van het medewerkersonderzoek rekening te houden met culturele verschillen. Wanneer organisaties een internationaal medewerkersonderzoek uitvoeren, is het van vitaal belang dat er bij de onderzoeksresultaten ook daadwerkelijk rekening wordt gehouden met deze culturele verschillen.

Als uw organisatie in Frankrijk bijvoorbeeld een 6.8 scoort op engagement (bevlogenheid) en uw vestiging in Bulgarije een 7.2, lijkt het in eerste instantie dat uw collega’s in Bulgarije meer bevlogen zijn. Met behulp van de Global Employee Engagement Index™ kunnen we echter zien dat dit niet noodzakelijk het geval hoeft te zijn.

Uit analyse van de huidige scores blijkt dat het landelijke gemiddelde in Frankrijk een 6.0 is en dat dit gemiddelde in Bulgarije een 6.8 is. In dit perspectief gezien, scoort Frankrijk 0.8 boven het nationaal gemiddelde, terwijl Bulgarije 0.4 boven het landelijk gemiddelde scoort. Hieruit valt te concluderen dat uw collega’s in Frankrijk op het thema bevlogenheid in verhouding beter scoren dan uw collega’s in Bulgarije, en dat de Franse medewerkers zodoende meer bevlogen zijn dan hun Bulgaarse collega’s.

Door de resultaten van ons wereldwijde onderzoek mee te rekenen, kunnen we uw organisatie helpen om beter en diepgaand inzicht in de scores van uw onderzoek te krijgen. Deze inzichten zorgen ervoor dat u de juiste focuspunten kunt benoemen. Daarbij zorgen wij ervoor dat de actieplannen die uw organisatie maakt op basis van de resultaten ook de juiste zijn. Tevens zorgen wij ervoor dat er rekening wordt gehouden met de culturele verschillen wereldwijd, zodat u gericht uw gehele organisatie kunt verbeteren.

De 17 HR-thema’s

De 17 belangrijkste HR-thema’s die de basis vormen voor de  Global Employee Engagement Index™ zijn de volgende:

  • Engagement (Bevlogenheid)
  • Commitment (Betrokkenheid)
  • Satisfaction (Tevredenheid)
  • Efficiency (Efficiëntie)
  • Customer Orientation (Klantgerichtheid)
  • Role Clarity (Rolduidelijkheid)
  • Willingness to change (Veranderingsbereidheid)
  • Vitality (Vitaliteit)
  • Leadership (Leiderschap)
  • Productivity (Productiviteit)
  • Work Atmosphere (Werksfeer)
  • Motivation (Motivatie)
  • Loyalty (Loyaliteit)
  • Effectiveness (Effectiviteit)
  • Attendance stability (Verzuimrisico)
  • Retention factor (Verlooprisico)
  • Performance (Prestatie)

Benchmark de landen waarin uw organisatie actief is op de HR-thema's die op dit moment in uw organisatie spelen:

Ga naar de website van de Global Employee Engagement Index™