Het nieuwe denken binnen de advocatuur

De advocatuur is een bijzondere branche die afwijkt van de meeste zakelijke dienstverleners, mede dankzij de maatschap met partnerstructuur. Ondanks dat ieder kantoor uniek is, zijn er ook veel overeenkomsten. En juist uit die overeenkomsten is nog veel winst te halen. Veel medewerkers binnen de advocatuur zijn ambitieus en leergierig en zij willen dan ook graag bij een goed kantoor werken. En goede kantoren zijn er genoeg binnen de advocatuur, maar hoe word je nu het beste kantoor?

Durf te innoveren!

Uw eigen medewerkers weten als geen ander wat goed is voor uw organisatie. Zij zijn bekend met de inhoud van het werk, zitten dicht op processen en kunnen dus haarscherp aangeven waar iets klantgerichter of efficiënter kan. Zodra een kantoor haar eigen medewerkers laat meedenken over de bedrijfsvoering, komt er een schat aan informatie naar boven.

Bevlogenheid en betrokkenheid

Neem de nieuwkomers serieus

Jonge mensen en ondersteuners hebben vaak een verfrissende kijk op de uitdaging waar je als organisatie voor staat. Het is daarom belangrijk om niet alleen naar senioriteit of functies te kijken, maar om de mening van de “nieuwkomers” en staf op waarde te schatten. Juist de junioren komen vaak met de meest innovatieve ideeën, waarmee het onderscheid tussen een goede en de beste organisatie kan worden gemaakt.

"Juist de junioren komen vaak met de meest innovatieve ideeën, waarmee het onderscheid tussen een goede en de beste organisatie kan worden gemaakt"

Meer rendement met betrokken medewerkers

Door  medewerkers mee te laten denken, krijgt een kantoor niet alleen die schat aan informatie, maar wordt een sneeuwbaleffect gecreëerd: medewerkers voelen zich betrokken, serieus genomen en meer gewaardeerd. Een betrokken medewerker levert 20% meer rendement op dan een niet betrokken medewerker, en hij kost hetzelfde... Sociale innovatie is altijd een win-win situatie!

Sociale innovatie