Hoe klantgericht zijn uw outsourcingpartners?

De laatste jaren besteden steeds meer organisaties diensten of processen uit. Werden voorheen vooral schoonmaak en catering van buitenaf aangetrokken, tegenwoordig is van alles mogelijk. Door arbeidsmarktkrapte wordt bijvoorbeeld ICT uitbesteed: China en India zijn belangrijke outsourceproviders. Maar ook HR-outsourcing, waarbij salarisverwerking het meest wordt uitbesteed, is hot.

Samenwerking?

Hoe wordt er intern gereageerd op deze outsourcetrend? Zijn uw medewerkers tevreden over de samenwerking met uw outsourcingpartners? En voldoen deze partners aan de afgesproken klantgerichtheidseisen? Een succesvolle interne dienstverlening is namelijk van grote invloed op het presteren van uw organisatie.

Uw interne klanten aan het woord

Met het intern klantenonderzoek van Effectory heeft u een instrument in handen dat u voorziet van management informatie over deze dienstverlening. In het onderzoek kan de naleving van SLA’s door outsourcingpartners worden opgenomen. Door dit onderzoek krijgen uw outsourcingpartners en mogelijk ook stafafdelingen binnen uw organisatie precies te horen hoe de interne klanten over hun dienstverlening denken. Waar zijn ze tevreden over en wat willen ze beslist verbeterd zien?

Succesvol outsourcen

Het is van belang dat uw eigen medewerkers en uw outsourcingpartners tevreden zijn over de samenwerking. Pas dan kunt u spreken over succesvol outsourcen. Een goedlopende interne dienstverlening verbetert de prestatie van uw organisatie direct.