HR-maandoverzicht juni 2015

In het HR-maandoverzicht van juni 2015 zien we veel onderzoeksresultaten binnen sectoren terugkomen. Zo constateerden we hoge organisatietrots binnen de commerciële sector, opvallende resultaten in de overheidssector en een sterke mate van klantgerichtheid in de retailsector. Daarnaast leest u over sociale veiligheid en gaat Guido Heezen in op de vraag: 'Bezuinigen of de druk op medewerkers verhogen?' 

HR-maandoverzicht juni 2015

1. Meest trotse medewerkers in de commerciële sector

Medewerkers in de commerciële sector zijn bijzonder trots op hun werkgever. Organisatietrots scoort bij profit organisaties een 7,4, ten opzichte van een 6,7 in de non-profit sector. Lees meer »

2. Bezuinigen of de druk op medewerkers verhogen?

Guido Heezen bespreekt in deze video de vragen waar veel bestuurskamers mee worstelen: ‘Hoe verbeter je de performance van de organisatie? Kunnen we (nog) meer bezuinigen of juist de druk op medewerkers verder verhogen?’ Lees meer »

3. Sociale veiligheid: Hét ingrediënt voor innoverend organiseren

Als we iets kunnen leren van organisaties die voorop lopen is het wel dat zij dit uitsluitend doen, omdat zij een omgeving en sfeer weten te creëren waarin het geoorloofd is om onderuit te gaan. Lees meer »

4. De overheidsmedewerker als ruwe diamant

InternetSpiegel heeft de feedback van 44.383 respondenten uit de overheidssector geanalyseerd en gebundeld in het sectormagazine “Openbaar Bestuur & Veiligheid”. Lees meer »

5. Is de klant koning? Klantgerichtheid in de retailsector

De klant heeft prioriteit en staat centraal binnen de retailsector. Dit blijkt uit de hoge score van klantgerichtheid in de sector, een score die fors hoger ligt dan het landelijk gemiddelde. Lees meer »

Lees ook

» Fresh insight into engagement and commitment via Effectory International