HR-maandoverzicht november 2013

De tijd vliegt, december staat voor de deur. Hoog tijd voor het HR-maandoverzicht van november 2013. In deze blog leest u, zoals ook voorgaande maanden, de vijf meest gelezen blogs op Effectory.nl. Wanneer u het leuk vindt om op de hoogte te blijven van onze publicaties, kunt u zich nu ook inschrijven voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

» Schrijf u in voor de nieuwsbrief

1. Effectory verkozen tot slimste bedrijf van Nederland

Effectory  heeft op 19 oktober 2013 de prijs gekregen voor het slimste bedrijf van Nederland. De verkiezing is een initiatief van Syntens innovatiecentrum en het Ministerie van Economische Zaken. In dit artikel vertelt Arne Barends, oprichter van Effectory over het belang van de onderstroom die er in Nederland aan het ontstaan is. Een onderstroom van bedrijven die laten zien dat het ook anders kan. Zij laten volgens Barends zien welk enorm potentieel ontstaat wanneer je medewerkers echt in hun kracht zet en de ruimte geeft om hun volle potentie te benutten. Verder staat Barends stil bij de noodzakelijke transitie die veel organisaties de aankomende tijd gaan doormaken. Lees het artikel »

2. Ga met je medewerkers in gesprek in tijden van crisis!

Je hoort het tegenwoordig veel; organisaties die een groot aantal medewerkers moeten ontslaan in tijden van crisis. Er moet bezuinigd worden en de personeelskosten zijn nu eenmaal vaak een groot onderdeel van de kosten voor een organisatie. Veel medewerkers zijn onzeker over hun baan. Deze baanonzekerheid zorgt voor spanning. Medewerkers voelen zich niet op hun gemak en dit zie je terug in de manier waarop zij hun werk uitvoeren. Zij gaan voorzichtig te werk, voelen extra werkdruk en durven vaak goede ideeën niet te uiten. Echt zonde stelt Geertje van Beelen. In dit artikel leest u waarom het van belang is om juist in tijden van crisis met uw medewerkers in gesprek te gaan. Lees het artikel »

3. Videoserie Beste Werkgevers – Geheim nummer 1: De waarde van een inspirerende directie

Wat doet een directie van een Beste Werkgever anders dan bij de gemiddelde andere organisatie? Volgens Guido Heezen, directeur en oprichter van Effectory, maakt het contact van de directie met de medewerkers een groot verschil. In deze video- welke onderdeel is van een serie van zeven- staat Heezen uitgebreid stil bij het eerste geheim van Beste Werkgevers; een inspirerende directie. Lees het artikel »

4. InternetSpiegel verhoogt impact medewerkersonderzoek

Het verder vergroten van de impact die de onderzoeken van InternetSpiegel hebben binnen organisaties speelt vanaf de start van de samenwerking tussen InternetSpiegel en Effectory een belangrijke rol. In dit artikel gaat Kevin Konings, in gesprek met Thera van Heuveln Consultant bij InternetSpiegel over het belang van het verder vergroten van de impact binnen van de onderzoeken van InternetSpiegel, en welke nieuwe innovaties hier aan bijdragen. Lees het artikel »

5. Videoserie Beste Werkgevers – Geheimen nummer 2: kies een aansprekende richting

Wat is de meerwaarde van ene goede aansprekende richting van uw organisatie? In deze video - welke onderdeel is van een serie van 7 - spreekt Guido Heezen, oprichter van Effectory over het belang van een richting die uw medewerkers werkelijk aanspreekt. Het is volgens Heezen belangrijk dat deze richting gekoppeld is aan de maatschappelijke functie die je als organisatie vervult. In deze video vertelt hij hoe dit aan te zetten en te benutten. Lees het artikel »