Innoveren doe je samen!

Feedback is waar het bij Effectory om draait. Organisaties dé feedback geven die hun organisatie vooruit helpt. Of dat nu feedback is van medewerkers of van (interne) klanten. Ook voor onze eigen producten is feedback de belangrijkste bron achter ontwikkelingen en innovaties.

Co-creatie

Eind 2011 is het Effectory klantenpanel gestart. Als het om ontwikkeling gaat, staat Effectory namelijk nooit stil. De feedback van klanten op producten draagt daar enorm aan bij. Tijdens onderzoeken en projecten komt veel feedback binnen die in de meeste gevallen direct toegepast wordt. Voor de producten van de toekomst is co-creatie essentieel. De start van een klantenpanel maakt co-creatie mogelijk: het geeft op regelmatige basis scherp inzicht in wat klanten willen en nodig hebben. En na ontwikkeling is dezelfde scherpe blik van onschatbare waarde om te toetsen of de innovatie ook echt aansluit bij de behoeften.

Innoveren doe je dus samen met klanten! Guido Heezen (eigenaar) legt uit: 'Het klantenpanel is een vorm van sociale innovatie die we iedereen toewensen en waar we actief aan werken voor onze klanten. Wij krijgen concrete feedback van klanten op onze dienstverlening en producten. En krijgen zo een beeld van wat er leeft en speelt en waarop we moeten inspelen. Je benut je gebruikerskern, of dat nu klanten zijn of medewerkers, om als organisatie optimaal te presteren.'

Het resultaat

Het afgelopen jaar stond qua innovatie in het teken van de volgende twee uitdagingen:

  • Hoe bieden we op een gebruiksvriendelijke en moderne manier inzicht in de resultaten;
  • En hoe zorgen we ervoor dat iedereen binnen een organisatie aan de slag gaat met de resultaten.

Door samen met het klantenpanel gericht na te denken over wat nu echt belangrijk is om te weten, zijn de eerste stappen gezet naar een nieuwe manier om resultaten te tonen en tot acties te komen. Vervolgens is bij elke samenkomst van het klantenpanel datgene dat ontwikkeld was, getoetst. De Resultaat & Actie app is daar een direct resultaat van. Compleet is het nog niet. Effectory blijft, met de feedback van klanten, continu innoveren.

Dank!

Het Effectory klantenpanel bestaat uit tien klanten. Deze klanten zetten zich drie à vier keer per jaar een halve dag in om met elkaar en met ons mee te denken over de beste medewerkersonderzoeken en interne klantenonderzoeken van de wereld. Wij zijn er ontzettend trots op dat onze klanten een deel van hun tijd investeren. Dat geldt voor alle feedback die we van klanten ontvangen, ook buiten het klantenpanel. Daarom: Dank jullie wel. Jullie zorgen ervoor dat we blijven innoveren!

Ook lid worden van het klantenpanel?

Wil je lid worden van ons klantenpanel? De samenstelling van ons klantenpanel verandert elke twee jaar. Ben je geïnteresseerd om met ons mee te denken? We horen het graag! Mail dan naar floor.pannekoek@effectory.nl