Interne klantgerichtheid? Wat is dat?

Steeds meer organisaties doen intern klantenonderzoek om interne klantgerichtheid te stimuleren. Deze organisaties stellen vragen als: Hoe klantgericht zijn de stafafdelingen? Hoe goed werken afdelingen samen? Hoe tevreden is men over het verloop van interne projecten? Met een intern klantenonderzoek brengen ze de prestaties van de interne organisatie in kaart en stimuleren de interne klantgerichtheid!

Maar wat is interne klantgerichtheid?

Iedereen binnen een organisatie heeft te maken met klanten. Die hoeven niet per se extern te zijn; ook collega’s kunnen klant zijn bij andere afdelingen binnen de organisatie. Maar hoe voldoet u aan verwachtingen van interne klanten? Vraag het ze! Zodra u hun verwachtingen kent, kunnen de afdelingen er op inspelen en zelfs proberen deze verwachtingen te overtreffen. Een succesvolle interne dienstverlening heeft een positieve invloed op het presteren van uw organisatie.

Intern klantenonderzoek uitgelegd

Effectory heeft een speciale website ontwikkeld over intern klantenonderzoek: www.internklantenonderzoek.nl. Deze website toont het belang van interne klantgerichtheid, laat zien hoe u een intern klantenonderzoek opzet en welke voordelen het onderzoek oplevert. Daarnaast kunt u er de gratis checklist aanvragen voor het opzetten van een intern klantenonderzoek.