Joost's Effect - Relatiemagazine April 2009

Het jaar 2009 is in volle gang en één ding is duidelijk: het wordt een bijzonder jaar. Veel van onze klanten bereiden hun organisatie voor op een zware tijd. Bij sommigen ligt de nadruk op operationele aanpassingen. Het overgrote deel van de directies realiseert zich echter dat ze hun organisatie ook op de lange termijn anders moeten gaan besturen. Een duurzamer, evenwichter model dat draait om wérkelijke samenwerking met klanten en medewerkers.

Inhoudsopgave

  • Langs de meetlat: Persoonlijk contact scoort bij De Nederlandsche Bank en Partou kinderopvang.
  • Resultaten smaken naar meer: Perfetti van Melle gebruikt medewerkersonderzoek om het HR-beleid aan te scherpen. Met resultaat.
  • Stijging van tien procent: A.S. Watson - van onder meer Kruidvat - verhoogde in één jaar tijd de algemene tevredenheid met 0,6. Hier hun verhaal.
  • Ervaringen delen bij hightea: Arkin, Artsen zonder Grenzen en Pearle Benelux namen deel aan Effectory's klantenhightea.
  • Effect op de klant: Aad Heemskerk van Deli XL werkt al jaren met Effectory. "In één oogopslag jezelf vergelijken met de rest van Nederland."
  • Wat doe jij nou? Binnen Effectory opereert sinds kort het KO-team. Marketeer Annette Capelle geeft opheldering.
  • Kort: Complex onderzoek bij Heerema Marine Contractors; de agenda; contactgegevens.
  • Oprechte autoriteit: Harry Starren, directeur de Baak Managementcentrum VNO-NCW over leiderschap aan de hand van vijf V's.