Marjoleins Effect - Relatiemagazine November 2008

Effectory

Veel organisaties hebben goede mensen in huis, dat zien we regelmatig bij onze opdrachtgevers. Maar hoe zet je die goede mensen in? Hoe zorg je ervoor dat mensen hun talenten gebruiken? Mensen behalen de grootste successen door te doen waar ze sterk in zijn. Dat geldt op het werk en ook thuis. Het is dus slim om mensen in hun kracht te laten werken.

Inhoudsopgave

  • Langs de meetlat: M&S Mode en Rabobank Groep.
  • HEMA en Het Waterlaboratorium: Zo houd je medewerkers tevreden in turbulente tijden.
  • Ronald McDonald Kinderfonds: Anoniem onderzoek levert veel informatie op over tevredenheid bij medewerkers en stakeholders.
  • Betrokken = productief: De Nederlandse Financierings-Maatschappij voor Ontwikkelingslanden heeft ervaring met de betrokkenheidsanalyse.
  • Free Record Shop: Investeren in medewerkers heeft effect op de resultaten van je organisatie.
  • Wat doe jij nou? De resultaten van het medewerkersonderzoek heb je. En dan? Team Humaneyes to the rescue.
  • Kort: P&O Proffie, nieuwe website over intern klantenonderzoek en de agenda.
  • Talentmanagement: Lidewey van der Sluis, hoogleraar Strategisch Talent Management, legt uit dat het bij het lijnmanagement hoort.