Wat is iKTO precies?
InternetSpiegel heeft samen met Effectory een nieuw iKTO instrument ontwikkeld met als doel om de interne klantgerichtheid binnen overheidsinstanties te verbeteren. In een organisatie worden medewerkers ondersteund door verschillende stafafdelingen, daarom zijn de medewerkers ‘interne klanten’. Hoe wordt bijvoorbeeld gedacht over de ondersteuning van de technische dienst? Is iedereen tevreden over de werkplek? En voldoet de kantine wel aan de eisen? Het onderzoek brengt duidelijk in kaart over welke onderdelen de medewerkers te spreken zijn en waar verbeterpunten liggen.
Nieuwe unieke onderzoeksmethode
Het nieuwe iKTO maakt gebruik van een unieke methode, die makkelijk en snel online is in te vullen. Deze methode stelt medewerkers in staat om zelf onderdelen uit te kiezen waar zij hun mening over willen geven. Daarnaast kunnen zij een zogenaamde “pluim” uitdelen voor de persoon of dienst waar zij extra tevreden over zijn. Op deze wijze krijgt de organisatie enkel de meest relevante informatie, met minimale inspanning van de medewerkers.
Wat levert het op?
Het iKTO zorgt er voor dat overheidsinstanties in een kort tijdsbestek de juiste aanknopingspunten hebben om de interne dienstverlening te optimaliseren. Zij kunnen direct aan de slag met de resultaten om de efficiëntie te verhogen. Zo zullen niet alleen de stafafdelingen beter presteren, maar ook de organisatie als geheel. Dankzij de benchmarkmogelijkheden van InternetSpiegel kunnen de uitkomsten direct worden vergeleken met andere organisaties uit de publieke sector.