Tips & Best Practices geïntegreerd in digitale rapportage

Floor Pannekoek

Tips & Best Practices geïntegreerd in digitale rapportage

Hoe zorgen we er voor dat medewerkers zich meer gewaardeerd voelen? Hoe verbeteren we de samenwerking tussen afdelingen? Hoe werken we aan de klantgerichtheid van medewerkers? Hoe kan ik er als leidinggevende voor zorgen dat we als team efficiënt werken? Et cetera. Dit zijn vraagstukken waar wij samen met onze klanten dag in dag uit mee bezig zijn naar aanleiding van hun medewerkersonderzoek.

Wat hebben andere organisaties gedaan om te verbeteren?

Onze klanten vragen ons vaak: “Hoe doen andere organisaties dat?” en “Wat werkt wel en wat werkt niet?”. Ook al hebben wij hier – samen met onze klanten – heel veel kennis over, het bleek nog lastig om deze kennis op een goede manier over te brengen én om deze kennis ook te bewaren. Zonde, want er worden dagelijks hele goede oplossingen verzonnen door organisaties en teams, oplossingen die ook echt tot daadwerkelijke verbeteringen leiden.

Er worden dagelijks hele goede oplossingen verzonnen door organisaties en teams, oplossingen die ook echt tot daadwerkelijke verbeteringen leiden.

Tips & Best Practices op 70 onderwerpen

Vorig jaar hebben we een start gemaakt met het vastleggen van al deze concrete oplossingen. We zijn begonnen met de 70 meest gestelde vragen. Per vraag hebben we de beste tips verzameld door antwoord te geven op:

“Wat hebben organisaties of teams concreet gedaan om de resultaten op deze vraag te verbeteren?”

Omdat organisaties en teams natuurlijk verschillen, realiseren we ons dat er niet één oplossing is die voor iedereen werkt. We hebben daarom meerdere oplossingen/acties per vraag geformuleerd. Het is bedoeld ter inspiratie. Misschien staat er iets tussen dat direct geschikt is voor jouw organisatie of team. Misschien inspireert het je tot het verzinnen van een meer op maat gemaakte oplossing.

Waar vind ik Tips & Best Practices?

De Tips & Best Practices zijn terug te vinden in Resultaat & Actie (zowel in Effectory Customer Extranet als in de app). In deze digitale rapportage klik je op het “tips” symbool dat bij de vraag staat. In het voorbeeld hieronder krijg je tips hoe je als team efficiënter kunt werken. 

Tips en toevoegingen zijn altijd welkom!

We blijven continu werken aan het verrijken van de Tips & Best Practices database. Feedback en toevoegingen zijn dan ook meer dan welkom. Je kunt ze doorgeven aan je projectteam. In de toekomst willen we dit gedeelte van Resultaat & Actie interactiever maken, zodat ook leidinggevenden tips rechtstreeks aan ons en aan elkaar door kunnen geven. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen én we hopen dat de Tips & Best Practices bijdragen aan het op een succesvolle manier verbeteren van jullie organisatie.