Optimaliseer de efficiëntie en effectiviteit van uw organisatie

Veel organisaties worstelen op dit moment met de efficiëntie en effectiviteit van hun organisatie. De noodzaak om beter samen te werken binnen elke organisatie is groter dan ooit.

Het contact tussen afdelingen of organisatieonderdelen loopt niet altijd even soepel. Verwachtingen tussen afdelingen kunnen onduidelijk zijn, waardoor de samenwerking niet lekker loopt. Ook kan er gewoon frictie zijn tussen afdelingen of organisatieonderdelen. Dit resulteert in alle gevallen in een verlies van efficiëntie, effectiviteit en klantgerichtheid van de totale organisatie.

De basis voor een succesvolle organisatie

Het succes van een organisatie begint bij het optimaal presteren van de eigen, interne organisatie. Pas als het intern lekker loopt, kun je als organisatie écht klantgericht zijn. Het is dus van groot belang dat alle afdelingen weten wat er van elkaar verwacht wordt. En dat ze elkaar de bal toespelen in plaats van tegenwerken.

Daarnaast is het belangrijk dat afdelingen van elkaar weten wat er speelt. Op deze manier ontstaat er een eenheid die de basis vormt voor succes. Om deze samenwerking in kaart te brengen, heeft Effectory het intern samenwerkingsonderzoek ontwikkeld. Dit is een ingenieus onderzoek waarbij medewerkers de organisatieonderdelen waar ze in het dagelijks werk mee te maken hebben gericht feedback kunnen geven.

Wat levert het u op?

Allereerst wordt de onderlinge interne dienstverlening goed en objectief beoordeeld. Elke afdeling krijgt een duidelijk inzicht in hun samenwerking met andere afdelingen. Ze krijgen niet alleen te zien met wie de samenwerking goed loopt dan wel verbeterd kan worden, maar ook waar men precies tevreden of ontevreden over is. En met welke aanpassingen de samenwerking geoptimaliseerd kan worden. Iedere afdeling krijgt gerichte verbeterinformatie.

Concrete aanknopingspunten voor verbetering

Als manager van de totale organisatie krijgt u een helder overzicht van alle afdelingen, waar in één oogopslag duidelijk wordt waar de samenwerking goed verloopt. Een waar mogelijkheden voor verbetering liggen. Zo kunt u de samenwerking in uw organisatie optimaliseren. Met als resultaat dat zowel de efficiëntie, effectiviteit als klantgerichtheid enorm verbeteren!