Rianne's Effect - Relatiemagazine november 2010

In dit magazine vindt u interviews met Movares en Rijk Zwaan. Deze organisaties werden door medewerkers gekozen als Beste Werkgevers van 2010. En dat is beslist niet toevallig. Het zijn beide organisaties met een zeer uitgesproken cultuur waarin de medewerker centraal staat. Ook bij hen werpt de sociale innovatie zijn vruchten af. Beide behoren tot de meest succesvolle organisaties in hun branche. Laat u inspireren!

Inhoudsopgave

  • Langs de meetlat: Transport en Logistiek Nederland en Menzis: twee totaal verschillende organisaties met één overeenkomst: ze waren beide grootste stijger bij de Beste Werkgeversverkiezing.
  • Beste Werkgevers 2010: Movares en Rijk Zwaan lichten een tipje van de sluier op over hun succes. "Het werkt enorm motiverend als mensen écht kunnen meedenken over de toekomst van de organisatie."
  • Klantenonderzoek brengt CertiQ in beweging: Sluiten de werkzaamheden van CertiQ voldoende aan bij de behoefte van de klanten?
  • Nieuw - vitaliteitscan: Deze nieuwe scan van Effectory geeft een overzicht van factoren die de vitaliteit in je organisatie positief beïnvloeden.
  • Effect op de klant: Tevreden klanten zijn essentieel voor Sanquin Bloedbank. De organisatie liet dan ook drie onderzoeken uitvoeren; onder medewerkers, interne klanten en externe klanten.
  • Wat doe jij nou? Customeyes is gespecialiseerd in kwalitatief klantenonderzoek en het geven van klantgerichtheidstrainingen.
  • Kort: De agenda, foto's van de Beste Werkgeversverkiezing en handige (web)adressen.
  • "Ruimte en vertrouwen betaalt zich vroeg of laat terug" Crea-room hier, zitzak daar volstaat niet om creativiteit binnen je bedrijf te bevorderen, meent Carsten de Dreu, hoogleraar arbeidspsychologie.