Waardeer de specialist

Typisch voor Beste Werkgevers: waardeer de mensen die het werk uitvoeren. ‘Goede werkgevers waarderen de mensen in de ‘frontlinie’’ volgens Guido Heezen, oprichter van Effectory.

Waardeer de specialist

Heezen: ‘Beste Werkgevers bieden deze mensen kans om zo goed mogelijk te presteren en waarderen ze daarvoor. Als organisatie moet je je altijd afvragen: wie zijn de mensen die het werk doen waaraan wij ons bestaansrecht ontlenen?’ In de zorg zijn dat de artsen en verpleegkundigen en in fabrieken de productiemedewerkers. Waar het bijvoorbeeld soms misgaat, is in het onderwijs: het onderwijzend personeel wordt dan niet goed gefaciliteerd en het niet-onderwijzend personeel wel. Terwijl de leraar zijn vak juist zo goed mogelijk moet kunnen uitoefenen.

Buurtzorg Nederland voegt de daad bij het woord

Buurtzorg Nederland is volgens Heezen een goed voorbeeld van een organisatie die zijn medewerkers waardeert. Medewerkers kunnen doen wat het beste is voor een client en worden zo min mogelijk opgezadeld met taken die te maken hebben met financien, registratie en administratie. Medewerkers waarderen deze opstelling enorm, omdat ze eindelijk gewoon weer zorg kunnen leveren. En de liefde voor zorg is de reden dat ze ooit dit vak hebben gekozen.

Naar aanleiding van het Beste Werkgevers Event schrijft Intermediair.nl over de zeven geheimen van Beste Werkgevers.
Lees hier het volledige artikel: deel 5 – waardeer de specialist.