Waarom intern klantenonderzoek?

Een belangrijke stap in klantgerichtheid naar externe klanten toe, is de klantgerichtheid van de interne organisatie. Klantgerichtheid begint binnen de eigen organisatie. Een sterke en professionele interne organisatie zorgt ervoor dat uw medewerkers met plezier werken en dat uw klanten goed bediend worden.

Combineer alles in één onderzoek

Een intern klantenonderzoek is voor veel onderdelen in uw organisatie relevant. Door deze onderdelen in één onderzoek te combineren bespaart u kosten en hoeven uw medewerkers maar één keer een vragenlijst in te vullen.

Inbedding in de organisatie

Een intern klantenonderzoek op zich leidt niet tot verbetering. Omdat elke organisatie uniek is, besteden we veel aandacht aan de inbedding van het onderzoek in uw organisatie. Zo weet u zeker dat u een optimaal rendement behaalt met de resultaten.

Flexibele inrichting onderzoek

Het intern klantenonderzoek van Effectory wordt exact naar uw wens ingericht. Het is een innovatief product dat in verschillende vormen kan worden ingezet. Samen met u kijken we naar de mogelijkheden die het beste bij uw organisatie passen.

Hoge respons door specifieke vragenlijst

Effectory zorgt ervoor dat uw interne klanten alleen vragen krijgen over afdelingen waar zij mee te maken hebben. Zo zorgen we er voor dat respondenten niet lastig gevallen worden met vragen die niet op hen van toepassing zijn. En houden we vragenlijst kort en krachtig. De vragenlijst is beknopt en aantrekkelijk, wat de respons positief beïnvloed en de zuiverheid van de resultaten ten goede komt.

Eigen rapportage

U profiteert snel van de resultaten! Alle afdelingen ontvangen na afloop van het onderzoek een eigen rapportage, waarmee ze direct aan de slag kunnen.

Anonimiteit

Anonimiteit is belangrijk; alleen dan voelen medewerkers zich vrij om eerlijk te antwoorden. Effectory hanteert de volgende anonimiteitsregel: groepen worden alleen gerapporteerd als ze uit tien of meer personen bestaan. Zodat de resultaten niet herleidbaar zijn naar individuele personen.

Benchmark per (staf)afdeling

Effectory rapporteert hoe u presteert ten opzichte van de Nationale Tevredenheidsindex®. De grootste database met actuele referentie- en benchmarkscores voor intern klantenonderzoek.

Al het werk uit handen

Het traject kost u nauwelijks tijd. Effectory neemt u het werk uit handen en bespaart u ingewikkelde onderzoekstheorieën.