Wat is het belang van een aansprekende richting van een organisatie?

In Nederland is 35% van de medewerkers niet op de hoogte van de doelstellingen van hun organisatie. Dat blijkt uit het HR benchmark rapport ‘Het verborgen potentieel van werkend Nederland’. Als de richting van een organisatie de medewerkers aanspreekt, zullen medewerkers zich meer verbonden met de organisatie voelen en meer bevlogen aan het werk gaan. In deze video vertelt Merel van der Lei over het belang van een aansprekende richting binnen een organisatie.

Het verborgen potentieel van werkend Nederland

In dit rapport hebben wij de grootste HR-benchmark van Nederland tegen het licht gehouden en de bevindingen samengebundeld. Bent u geïnteresseerd?

Download uw exemplaar

Transcriptie: Wat is het belang van een aansprekende richting van een organisatie?

Mijn naam is Merel van der Lei. Samen met mijn collega’s heb ik onlangs het rapport “Het verborgen potentieel van werkend Nederland” uitgebracht. Eén van de opvallende dingen die daarin naar voren komt, gaat over de richting die een organisatie heeft. Het is voor medewerkers heel belangrijk om een aansprekende richting te zien binnen een organisatie. Op die manier ontstaat er een binding met de organisatie en kunnen ze heel erg bevlogen aan het werk zijn. Als we kijken naar Nederland, dan zien we dat 35% van de medewerkers in Nederland niet op de hoogte is van de doelstellingen die hun organisatie zich stelt. Op het moment dat een medewerker dat niet weet, is het ook heel erg moeilijk om richting hetzelfde resultaat te werken. Een stapje verder, ook 25% van de medewerkers staat niet achter de doelen die hun organisatie bekend heeft gemaakt. Dat is helemaal vervelend; op het moment dat een medewerker voor jou werkt, maar niet hetzelfde doel voor ogen heeft als jij als organisatie hebt. Het is dus heel erg belangrijk en essentieel om als organisatie je medewerkers duidelijk te communiceren welke doelstellingen je hebt en op welke manier een medewerker daaraan kan bijdragen, zodat je samen voor het beste resultaat kunt gaan.

Hoe breng je het energieniveau van je organisatie weer op peil?